banner374
06 Ekim 2016 Perşembe 10:40
FETÖ'den Yine Skandal Talimat
EMRE ÖZTÜRK

Dünyanın en büyük haber kanallarından olan BBC, enerjisini dünya genelindeki FETÖ okullarını övmek için kullandı. Dünyada son derece önemli gelişmeler olurken 10 ülkede birden haber kaynaklarını ve çalışanlarını organize ederek bu ülkelerde kapatılan FETÖ okullarının yöneticileri, öğrencileri ve veliler ile röportajlar yaptı. Böylece ilk kez büyük bir Batılı medya kuruluşu FETÖ'ü korumaya aldı.

MAĞDUR EDİLDİLER İDDİASI

BBC'nin 23 Eylül'de yayımlanan haberinde FETÖ okulları övülürken, okulların kapatılmasıyla boşta kalan insanların mağdur olduğu iddia edildi. BBC, FETÖ okullarını korumak için aralarında Pakistan, Kenya, Tataristan Özerk Cumhuriyeti, ABD, Kırgızistan, Afganistan ve Endonezya'nın da bulunduğu toplam 10 ülkedeki tüm haber kaynaklarını senkronize şekilde harekete geçirdi.

MANİPÜLASYONA ÇANAK

BBC FETÖ okullarının disiplin ve ahlak gibi değerler üzerine kurulu olduğunu iddia etti. Okul yöneticileri de okulların Gülen'den esinlendiğini ancak Gülen'le bağlantısı olmadığını ve FETÖ'den finansal destek almadıklarını iddia ettiler. BBC haberinde bu okulların başta Rusya ve Özbekistan olmak üzere birçok ülkede kapatıldığını da yazdı ancak bu okulların kapatılma gerekçeleri olan skandallarına hiç değinmedi.

Gülen'e masumiyet süsü verdi

BBC'nin haberinde ilginç noktalardan birisi bu okullarda Gülen'e ilişkin ya da dini hiçbir kitap okutulmadığı iddiası oldu. Gerçekleri daha fazla kapatamayan BBC Kenya'daki bazı eski öğrenci ve öğretmenlerin kendilerine Gülen'in kitaplarının verildiğine yönelik sözlerini haberine taşıdı ancak tek satırla geçiştirdi.

FT değil sanki FETÖ Times

İngiliz Financial Times gazetesi dünkü başyazısında Türkiye karşıtı, FETÖ destekçisi yayınlarını sürdürdü. Gazete, FETÖ tasfiyelerinin endişe verici bir boyuta ulaştığını ifade ederek büyük bir skandal örneği sergiledi. FETÖ ile PKK operasyonlarını muhalifler hedef alınıyormuş gibi yansıtan İngiliz gazetesi, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ı 'uzlaşma'ya çağırdı!

Ahlaksız gazetecilik

İngiliz yayın organları 15 Temmuz'daki hain darbe girişiminin ardından Türkiye'ye destek vermek yerine FETÖ'cüleri aklamaya çalıştı.

İşte o isimler

BBC'nin 10 ülkede FETÖ yöneticileri, okul müdürleri, öğrenciler ve velileriyle röportajlar yapan ekibinin içinde bulunan bazı isimler ise şöyle: BBC Dünya Servisi'nden İran, Afganistan ve Rusya muhabiri Jenny Norton, BBC Dünya Servisi'nden Çağıl Kasapoğlu, BBC Endonezya ekibinden Jerome Wirawan, BBC Rusya'dan Olga Ivshina ve BBC Pakistan ile BBC Birleşik Arap Emirlikleri'nden Iram Abbasi.

AKŞAM
banner182
Son Güncelleme: 06.10.2016 11:56
Anahtar Kelimeler:
FetöSkandalTalimat
Yorumlar

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Üye Ol

Avatar
Osman 2 ay önce

Haberin başlığı ile içeriği çelişiyor...basit bir türkçe kuralı özne yüklem uyumsuzluğu...başlıkta BBC yi hedef göstermelisiniz....ya zekanızda problem var ya da niyetinizde

Avatar
ppp 2 ay önce

vay soysuzlar vay

Avatar
uçuk kaçık 2 ay önce

yumuk gözlü