banner396
10 Aralık 2015 Perşembe 09:30
''Sınıf Öğretmenliği ÖABT Yeniden Düzenlensin''
  Milli Eğitim Bakanlığı'nın öğretmen ihtiyacını karşılamak amacıyla yapılan KPSS'ye ek olarak ilk defa 2013 yılında Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi(ÖABT) getirilmiş, 2014 yılında ise Sınıf öğretmenliğine aynı test uygulanmaya başlanmıştı. Sınıf öğretmenliğine toplamda 2014 ve 2015 yılları olmak üzere 2 defa alan sınavı yapıldı. Yapılan bu alan sınavının ders/konu sayısının çok ve soru sayısının az olması kapsam geçerliliğini düşürmekte ve şans faktörünü bir hayli artırmaktadır.

 Bu sebepten dolayı Sınıf öğretmenleri konu kapsamının öğretmenlikte işe yarayabilecek kısmının kalmasını ve diğer ders/konu kısımlarının kaldırılmasını talep ediyor. Burada asıl istenen işlevsel olmayan, gerçek hayatta fonksiyonu bulunmayan bilgilerin sınavda sorulmaması.


KAMPANYAYA KATILMAK İÇİN TIKLAYINIZ

 Sınıf öğretmenlerinin başlatmış oldukları kamoanya şöyle:

 

Sınıf Öğretmenliği Alan Sınavı İçeriğinin Değiştirilmesini İstiyoruz

2013 yılından beri "sınıf öğretmenliği" için uygulanan alan sınavının içeriğinde yer alan Genel Fizik, Genel Kimya, Genel Biyoloji, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, Uygarlık Tarihi ve Türk Tarihi ve Kültürü dersleri ilköğretim 1-4. sınıf müfredatlarında yer almamaktadır. Bizler zaten çok geniş kapsamlı bir alan sınavına tabii tutulurken bir de müfredatla hiç bağlantısı olmayan bu derslerle beynimizi doldurmak istemiyoruz.

  MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Öğretim Programlarını incelediğimizde örneğin Fen ve Teknoloji dersi 4. sınıf için "Saf madde ile karışım arasındaki farkı açıklar" gibi kazanımlar olduğu halde bizler alan sınavında bileşiklerin formülleri gibi ancak bir "fen bilgisi" öğretmeninin hakim olması gereken konularla mükellefiz. Üstelik 6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Çalıştayı'nda oluşturulan rapora göre "Alan sınavının içeriği ve soru dağılımları gözden geçirilerek, öğretim derslerini daha çok kapsayacak şekilde düzenlenmelidir." şeklinde bir çözüm önerisi sunulmuştur. Bahsedilen bu dersler alan sınavının %30'u gibi ciddi bir kısmını kapsamakta ve sınıf öğretmenliği alan eğitimi bilgisini ölçen İlkokuma Yazma Öğretimi, Hayat Bilgisi Öğretimi gibi temel derslerden sorulan soru sayısını azaltmaktadır, bu da sınavın yordama geçerliğini düşürmektedir. 

  Kısaca sınıf öğretmenleri ve öğretmen adayları olarak seviyemize uygun, alan eğitimi bilgimizi daha gerçekçi test eden, adil bir sınava tabii tutulmak ve sözü geçen bu derslerin alan sınavı kapsamından çıkarılmasını istiyoruz. İlgili makamlara arz ederim.

MUHATABI
ÖSYM
Yükseköğretim Kurumu Başkanı Yekta Saraç
Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı
Sınıf Öğretmenliği Alan Sınavı İçeriğinin Değiştirilmesini İstiyoruz!

Mebpersonel.com / Özel Haber

www.mebpersonel.com

Son Güncelleme: 10.12.2015 20:45
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
öğretmen 2015-12-10 09:57:27

kesınlıkle cok yerınde bı adım olmuş. gerçi branş öğretmenlerimiz çok adaletli olduğu için!!! hemen tepki verirler . hangi branşın alan sınavında bu kadar alakasız ve bu kadar çok ders var Allah askina

Avatar
SINIFCII 2015-12-10 10:04:59

hadi̇ branşçilar saldirin :)) valla bunu da olgunlukla karsilarsaniz şok olurum. yapmayin bana bunu

Avatar
KRAL CEVAP 2015-12-10 11:44:32

bu kararı yeni mi veriyorsunuz be hey Allah kabul etmesin ben 2 yıldır bu alan sınavı yüzünden kpss ye çalışamıyordum 35 ders hakkında yeni mi uyandınız diyer branj öğretmenleri gibi 5 dersten sorumlu olmak istiyoruz diyorduk neden kimse dinlemiyordu

Avatar
sınıfa 5000 kadro 2015-12-10 15:39:17

snıfa 5000 kadro istıyoruz yuksek puanlarla atanamıyoruz.branşçılar 65 ilşe atanıyor bızler 4 yıldır atanamıyoruz.benden sonra unıvertsıteyı kazana benden önce 64 ile atanıyor .bu haksızlık .Allah kabul etmesın .sesmızı duy ey meb yetkılıleri Allahtan korkun bıraz empatrı kurun lutfen ya

Avatar
öğretmen 2015-12-11 10:18:31

seni psikolojik danışman yapan sisteme en kalbi saygılarımı iletiyorum!!! biri 9 bin istemiş de ona kızmış da falan da fılan. zaten meb de bızım ağzımızdan cıkacaklara bakıyordu. hersey bı yana madem bu kadar adaletlısın sözde erdemlısın!!! 50-55-60 gibi puanlarla atandığınız zaman sesını diğer branşlar için yukseltseydın. hemen hemen tüm branşlar 75-80 yahut cok daha yuksek puanlarla atama beklıyo. el insaf be hala konusuyosn. 67 puan alıp da atanamamıssın sacmlardan secmeler :)))

Avatar
Psikolojik danisman 2015-12-10 21:12:13

Artik sinifcilarin bende olusturduklari on yarginin gitmesi icin bayagi ugrasmam gerekecek. Baska bir yere de biri 9 bin alım istiyoruz demis? Bence 30bin i de olnlara verelim belki tatmin olurlar?

Misafir Avatar
öğretmen 2015-12-11 10:23:30 @Psikolojik danisman

seni psikolojik danışman yapan sisteme en kalbi saygılarımı iletiyorum!!! biri 9 bin istemiş de ona kızmış da falan da fılan. zaten meb de bızım ağzımızdan cıkacaklara bakıyordu. hersey bı yana madem bu kadar adaletlısın sözde erdemlısın!!! 50-55-60 gibi puanlarla atandığınız zaman sesını diğer branşlar için yukseltseydın. hemen hemen tüm branşlar 75-80 yahut cok daha yuksek puanlarla atama beklıyo. el insaf be hala konusuyosn. 67 puan alıp da atanamamıssın sacmlardan secmeler :)))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
sınıfcı 2015-12-11 10:20:08 @Psikolojik danisman

beyın bedava :)))

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
sınıfçı 2015-12-10 23:24:58 @Psikolojik danisman

uğraş ozaman senin önyargından kime ne sen nesin de önyargını düzeltelim

Beğenmedim! (1)
Avatar
Asel 2015-12-10 22:03:56

Yine bir devlet politikası yüzünden branşcılar ve sınıfcılar birbirlerini yemiş. Afiyet olsun...

Avatar
branşlar 2015-12-10 10:07:07

ewweett yine yeni bi sınıfçı haberi.tebrikler böyle giderse 29bin kadro almayıda başarabilirsiniz.azim mevcut sizde.zaten sınıf öğrt.olmayan branşlardan bahsetmeye de ne gerek var en fazla alım olan sınıfçıları konuşa konuşa doymadınız.

Misafir Avatar
BU BRANŞÇI YİNE VİRÜS GİBİ SİTEYE BULAŞMIŞ 2015-12-10 11:57:53 @branşlar

mi̇llet 30.000 i̇n üzeri̇nde atama i̇sti̇yor sen şunun derdi̇ne bak ya

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
EMRE 2015-12-10 11:56:36 @branşlar

zoruna mi gi̇di̇yo gardaşşşş

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
sınıfçı 2015-12-10 11:15:05 @branşlar

tabi branşçı siz alakalı alakasız alandan 35 dersten sorumlu değilsiniz biz kalın kalın kitaplara çalışıp tek dersten sadece 3 soru sorulan bölümüz.

Beğenmedim! (0)

banner389